گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلات شایع در سیستم دفع فاضلاب ساختمان ها به شمار می رود و خوشبختانه خدمات لوله بازکنی همدان توانسته شهروندان را از این مشکلات رهایی بخشد و در کمترین زمان ممکن در محل برای رفع ان حضور یابند.

نحوه تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب و دانستند اینکه چه علائمی نشان دهنده گرفتگی هستند می تواند به شما انتخاب موثر ترین راه حل کمک نماید و سبب کاهش هزینه لوله بازکنی گردد.

اگرچه عدم حرکت سریع فاضلاب درون لوله ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد ، اما عمدتا گرفتگی لوله و همچنین کند شدن عبور فاضلاب می تواند مشکلات و مزاحمت های زیادی را برای ساکنین به بار اورد.

گرفتگی لوله فاضلاب بالا زدگی ان را به همراه دارد و مساوی است با جمع شدن حجم زیادی از فاضلاب درون سینک ، توالت ، حمام و کفشور ها و حتی بوی بد فاضلابی درون لوله ها را نیز به محیط خواهند اورد.

مهمترین نکته در حوزه لوله بازکنی فاضلاب این است که علائم گرفتگی لوله فاضلاب را به درستی تشخیص داده و سریعا به دنبال راه چاره برای ان باشیم ، با داشتن اطلاعات دقیق از این موارد می توانید به راحتی از بروز مشکلات بزرگ تر و جدی تر جلو گیری نماید.

در صورتی که با مشاهده اولین علائم گرفتگی اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهید ، در ادامه انسداد کامل مسیر لوله علاوه بر اینکه مشکلاتی زیادی را برای شما به بار خواهند آورد ، متحمل هزینه های بالاتری خواهید شد.

علائم گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از شاخص ترین علائم نشان دهنده انسداد مسیر عبور فاضلاب و گرفتگی های احتمالی در اینده نزدیک بو های بد فاضلابی هستند که در انواع لوله ها به مشام می رسند و خبر از اجتماع چربی ها و روسوبات درون لوله فاضلاب می دهند.

بوی بد فاضلابی یکی از ازار دهنده ترین معضلات شبکه فاضلاب ساختمان ها به شمار می رود و بسیاری را به انجام هر گونه عملی برای رهایی از ان وا می دارد که مخرب ترین این اقدامات استفاده از محلول های شیمیایی است.

به خاطر داشته باشید که این محلول ها در غلظت های اسیدی بالا برای چربی و رسوب زدایی تولید می شوند و ترکیب بخارات سمی ان با گاز های فاضلابی برای سلامت ریه های انسان بسیار مضر است ، توصیه می کنیم که در صورت استفاده از این محلول ها حتما از ماسک فیلتر دار استفاده کنید.

معمولا کندی عبور فاضلاب نیز می تواند نشان دهنده گرفتگی درون لوله ها باشد و در این مورد لازم است تا اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهید تا یه مرور زمان گرفتگی شدید رخ ندهد.

زمانی که فضولات و چربی ها درون لوله ها اجتماع می کنند به مرور زمان سفت شده و در بسیاری از موارد رفع بو و گرفتگی نیز سخت تر خواهد شد ، بنابراین یک لوله بازکن ماهر یک شرکت لوله بازکنی معتبر می بایست بتواند این دو مورد را پوشش دهد.

یکی از مهمترین خدمات لوله بازکنی در همدان رفع بو های بد فاضلابی می باشد که اولین قدم در این فرایند استفاده از دستگاه لوله بازکنی برای پاک سازی مسیر درونی لوله فاضلاب از رسوب ، جامدات و چربی ها می باشد.

عوامل گرفتگی لوله ها چیست؟

از عوامل گرفتگی لوله های فاضلاب اجتماع چربی و روسوبات هستند که مسیر عبور را سد می کنند و مانع از عبور هر گونه مایعات و جامدات می شوند.

بسیار پیش امده است که افراد لوله بازکن پس از خارج کردن فنر از درون لوله همراه ان اجسام جامد و لوازم بهداشتی نیز چسبیده به فنر هم بیرون کشیده شده اند.

بسیاری بر این باور غلط هستند که برخی اجسام کوچک کاغذی و بهداشتی به راحتی از طریق شبکه فاضلاب خارج می شوند ، بهتر است بدانید که این موارد عامل اصلی ایجاد گرفتگی و اجتماع روسوبات و چربی درون لوله ها هستند.

علت دیگری برای ایجاد گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد و ان هم زانویی های غیر استاندارد هستند که به درستی و با رعایت استاندارد لازم متناسب نیاز مصرفی در محل مناسب نصب نشده باشند.

عوامل گرفتگی در انواع لوله های فاضلاب متفاوت می باشد و می توانند گرفتگی های شدید و ارامی درون لوله ها ایجاد کنند که خدمات لوله بازکنی رفع تمامی ایرادات و اشکالات مرتبط با انواع لوله های فاضلاب را شامل می گردد.

شبکه فاضلاب اصلی ترین عامل موثر بر ایجاد گرفتگی ها هستند و با توجه به نوع کاربری انها می بایست شیب بندی لازم و همچنین از لوله هایی با سایز مناسب استفاده شود تا به راحتی گرفتگی ها رخ ندهند.

در ساختمان هایی که شبکه فاضلاب انها به صورت استاندارد نصب شده باشند احتمال وقوع گرفتگی بسیار کمتر می باشد و افتادن اجسام جامد و اجتماع روسوبات حجیم می توانند مسیر لوله را سد نمایند.

بهترین راه ممکن برای جلو گیری از گرفتگی ها و کاهش هزینه لوله بازکنی انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر جلوگیری از ورود اجسام و مواد جامد به درون لوله ها و جمع اوری انها در سطل های مخصوص زباله است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *